Home sweet home

25 juni 2014 - Dordrecht, Nederland

Zo, we zijn weer thuis! Nog even een recap van de laatste dag en de reis.

We zijn zondagochtend de auto in gaan leveren en daarna met de lightrail naar Seattle gegaan. We zijn uitgestapt bij Safeco Field. Daar zijn we eerst nog een winkel ingestapt waar ze allerlei merchandise van de Mariners, Saunders en Seahawks verkopen en daar heeft Paul nog een mooi shirt van de Mariners gekocht.

Daarna zijn we naar de brouwerij Pyramid gegaan (naast Safeco Field). We hadden namelijk eerder deze week een reclame op de radio gehoord van Pyramid dat ze een nieuw biertje hadden, de IPL, een kruising tussen de IPA en een Lager. Klonk allemaal erg goed, dus die wilden we nog wel een keer uitproberen. We hebben daar ontbeten, voetbal gekeken (Algerije-Zuid Korea) en de IPL geproefd. Het begon ondertussen al aardig vol te lopen binnen, want die middag moest ook Amerika spelen tegen Portugal. Die wedstrijd wilden we ook wel zijn, dus we zijn naar het centrum gewandeld en daar zijn we bij de Pike Brewery naar binnen gegaan. Het was overal druk, maar we hebben een paar lossen stoeltjes geconfisqueerd en gelukkig konden we vrij snel daarna aan een tafeltje. Daar hebben we de wedstrijd zitten kijken. Erg leuk om midden tussen de amerikanen de wedstrijd te zien. Helaas dat Portugal 25 seconden voor tijd nog gelijk speelde, maar ondanks dat een leuke wedstrijd.

Na de westrijd zijn we richting Harbor Steps gelopen (waar we de eerste nachten een apartement hadden) om wat te eten te halen. Paul wilde heel graag nog een keer een sandwich van de deli daar, dus die zijn we gaan halen. We hadden daar ook met Randy afgesproken als ontmoetingsplek, want om kwart voor zeven vertrok de cruise die we gingen doen.

We hebben namelijk nog de Locks Cruise gedaan. Die gaat een stukje door de haven van Seattle, maar vervolgens ook via Elliott Bay door de Locks (sluizen) naar Lake Union. We hadden Randy uitgenodigd om dit samen met ons te doen omdat hij eerder verteld had nog niet echt de 'touristy' dingen te hebben gedaan. Het was super gezellig en heerlijk in de avondzon. We hebben zo nog een mooie laatste blik op Mount Rainier kunnen werpen, die vanaf het water boven de stad uittoornt en mooi oplichte in het roder wordende avondlicht.

Na de cruise zijn we nog voor een drankje naar Pike gegaan, maar daarna was het tijd om afscheid te nemen. We hebben Randy gegdag gezegd en zijn met de lightrail teruggegaan richting het hotel. Vanaf de weg waar het hotel aan lag hadden we nog een leuk uitzicht op de skyline van de stad in het donker met alle lampjes.

De volgende dag, maandag, zijn we met de shuttle service van het hotel naar het vliegveld gegaan. Inchecken was in tegenstelling tot de heenweg zo gebeurd en daarna begon het wachten. We hebben op verschillende plekken in het vliegveld gezeten. We konden ruim op tijd boarden en we zijn dus ook op tijd vertrokken. Onderweg niet echt geslapen, maar wel wat uitgerust en vooral films gekeken.

Om 13:00 uur lokale tijd stonden we weer op Nederlandse bodem en was ons Amerikaanse avontuur echt voorbij. We hebben er weer ontzettend van genoten, dus wie weet komt er weer een vervolg......

1. Marie-Louise:
    25 juni 2014
    Hoi Renske en Paul...ik denk niet dat dit jullie laatste bezoek aan Amerika is geweest...Maar wat een reis weer!! Ik heb zoveel plezier beleefd aan jullie avonturen...wat een machtig mooi land is het toch!! Maar ook ben ik blij dat jullie weer gezond en wel thuis zijn! Voorlopig is het weer mooi geweest! Dus voor nu zeg ik... OOST WEST THUIS BEST!!! Liefs tante Marie-Louise x x