The end is near

21 juni 2014 - Tacoma, Washington, Verenigde Staten

We zijn nu in Tacoma, WA. Het is een zusterstad van Seattle en we zullen hier een honkbalwedstrijd van de Tacoma Rainiers (triple A affiliate of the Mariners). Dit zal om 5 uur lokale tijd zijn, dus 2 uur 's nachts in NL.

De route van Enumclaw naar Tacoma is kort, maar ik had er een wat meer toeristische route voor gepland dan over de interstate en dat bleek een goed idee. Dash Point was een erg mooi stukje, en de gebieden waar de route doorheen liep waren ook leuk. Kort daarop, want tja, de route bleef kort, checkte we in in het hotel in Tacoma. We hadden gezien dat er een micro brewery nabij was en een wat grotere om de hoek, dus eerst naar de kleinere (wingman brewery). Daar hadden ze bier dat was gebrouwen met bacon. Ik ben een groot liefhebber van bacon, maar dat was smerig, alsof ze de bacon nog ergens hadden liggen voordat het de brouwketel in ging. Maar goed, het was ons al snel duidelijk dat dit 1 van de minder goede microbreweries was. Dus wij naar Harmon, en dit was fantastisch. Ten eerste was elk biertje dat we probeerde geslaagd, ten tweede was het eten ook perfect, voor mij althans nadat ik de eerste had teruggestuurd omdat de kip niet doorbakken was. Dit leverde ons nog een gratis maaltijd op ook. Dus bedankt Harmon voor deze goede service. Naast dit hebben de Mariners gewonnen in het gillend hete Kansas City van de Royals dus wij waren blij, want het bleef spannend tot de laatste inning.

Maar het begint door te dringen dat het einde nabij is. Nog 1 dag Tacoma en 1.5 dag in Seattle. We gaan nog zeker leuke dingen doen, maar er begint weer een tijdsbesef te komen. We zullen toch het vliegtuig moeten halen.

Vanochtend werden we wakker met prachtig weer buiten. (Jep, alweer). Mount Rainier pronkt mooi in het zuidoosten. het is mooi weer om een rondje te maken in Tacoma. Er zijn verschillende dingen te doen hier, dus we gaan eens kijken wat ons het meest bevalt.

Na de wedstrijd van vanavond rijden we richting SeaTac (vliegveld van Seattle en Tacoma) en daar zullen we blijven voor de laatste 2 nachten.

Morgen gaan we een cruise doen, samen met Randy. Het is de locks cruise en die gaat over Puget Sound en een stukje over Lake Union (dat zo heet sinds dat dit meer is verbonden met Lake Washington) daarvoor heette het little lake (Lake Washington heette toen nog large lake of big lake, ik ben het even kwijt). Dit wordt waarschijnlijk heerlijk 2 uur varen met prachtige uitzichten op de Olympics, Mount Rainier en Downtown Seattle. Dus hier hebben we erg veel zin in. Wat we overdag gaan doen zijn we nog niet helemaal uit, maar mogelijk gaan we naar Ballard, een agglomeratie van Seattle in het noorden.

Cheers,

Paul

1. Marie-Louise:
    23 juni 2014
    Sneeuwballen gooien in je korte broek...bier drinken waar bacon in zit...ongelofelijk...het moet niet veel gekker worden! Tja jongens...aan alles komt een end...zo ook aan jullie fantastische reis! Maar voorlopig nog een paar daagjes te gaan...als jullie dit schrijven! x tante Marie-Louise