Koud, regen en Hood River

13 juni 2014 - Hood River, Oregon, Verenigde Staten

We zijn weg uit Bend. Helaas. Het is zo'n leuke stad, het zag er allemaal fantastisch uit in verhouding tot andere plaatsen waar we zijn geweest. Maar goed. We zijn dus weg.

We zijn op weg naar Hood River. De ochtend begon al wat minder warm en wat meer bewolkt dan de voorgaande dagen. Toen we Bend uit reden vielen de eerste kleine druppeltjes al op de voorruit. Dit werd steeds meer hoe dichter we bij Mount Hood in de buurt kwamen. De route naar Mount Hood was erg mooi. Naast het drogere klimaat en daardoor landschap, was er veel diversiteit. De Deschutes rivier die door Bend stroomt komt vanuit het noorden en we hebben er daardoor ook veel bij in de buurt gereden. We kwamen ook door een prachtig stukje landschap dat was uitgesleten door deze rivier. Hoe dichter we in de buurt kwamen bij Mount Hood hoe meer regen er begon te vallen maar ook hoe groener het werd. We hadden bedacht om naar de Timberline Lodge te rijden, deze plek werd ons aangeraden door iemand die we spraken tijdens de Bend Ale Trail. Maar op Mount Hood regende het fix en we hebben dan ook weinig gezien van de lodge want het hing helemaal in de wolken. Zelfs op een 30 m afstand was het moeilijk zichtbaar. Ondertussen was het ook gaan sneeuwen en hebben we toch maar besloten om in de auto te stappen en de berg maar weer af te rijden. De temperatuur was ook gedaald tot 38 graden Fahrenheit (2.5 graden Celsius), lekker in een korte broek dus.

Kort daarna kwamen via een bochtige weg door veel bossen en grote afdaling (want we kwamen immers van 4000 en de Timberine Lodge stond op zo'n 6000 voet) aan in Hood River. Een mooi klein plaatsje aan de Columbia River, erg bekend vanuit de avonturen van Lewis and Clark. Ingecheckt in het hotel zijn we op zoek gegaan naar wat te eten en te drinken. Dus wij opweg naar de Double Mountain Brewery die 3 blocks van het hotel vandaan lag. Van vorig jaar kende ik nog wel een andere brouwerij uit Hood River, namelijk Full Sails. Deze bleek om de hoek van Double Mountain te zitten. Na een overheerlijke pizza en een biertje te hebben gedronken zijn we naar de bioscoop gegaan, het weer was toch nog niet veel beter. How to train your dragon 2 was erg leuk. Daarna zijn we nog maar even bij Full Sails binnen gestapt. De pub bleek een prachtig uitzicht te hebben over de Columbia River Gorge.

Hood River bleek een erg leuk plaatsje en het hotel was een mooi maar oude plek in het plaatsje te zijn. De straten haaks op de rivier lopen steil omhoog en lijkt wat dat betreft op Seattle, San Francisco en Duluth, om maar een paar plaatsen te noemen. Morgen gaan we weer verder naar een mooi stukje natuur in het gebied, wat eventueel gebruikt zou kunnen worden in de Lord of the Rings films, Multnomah Falls.

Cheers,

Paul

1. Marie-Louise:
    22 juni 2014
    Tja...dat is meestal het geval...wordt het landschap groener dan heb je ook meer kans op regen! Maar wat een verschil in temperatuur zeg...zo loop je nog in de korte broek en even later gaat het sneeuwen...bizar...Maar dat maakt jullie reis ook zo fascinerend. Liefs tante Marie-Louise