Crater Lake en Bend

10 juni 2014 - Bend, Oregon, Verenigde Staten

Gisteren hebben we niet in onze blog geschreven. We blijven toch 3 dagen in Bend. Maar ondanks dat wilden we jullie onze avonturen niet onthouden.

Vanuit Klamath Falls zijn we naar Crater Lake gereden. Crater Lake is het diepste meer van de VS. Het meer bevindt zich in de mond van een geimplodeerde vulkaan. De vulkaan (mount Mazama) is zo'n 7700 jaar geleden uitgebarsten. De lavastroom is aan de zijkant uit de vulkaan gestroomd. De krater die is ontstaan is langzaam volgeregend en gesneeuwd. De vulkaan was nog niet helemaal gesloten en over de jaren is er een piekje in het meer ontstaan. De piek wordt Wizard Island genoemd. Er is nog een andere piek in het meer, maar die komt nog niet boven het water uit. Als het ware dus een vulkaan in een vulkaan. In de top van Wizard Island is ook nog een kleine krater zichtbaar.

We hebben een kwart tot een half van de weg op de rand van Crater Lake gereden. We hebben prachtige uitzichten mogen aanschouwen. Super vet! Het was tot op heden ook het hoogste wat we tot op heden zijn geweest; namelijk 7300 voet.

Hierna zijn we naar Bend gereden. We hadden een hotel geboekt aan de rand van het plaatsje. Het hotel is gelegen naast 1 van de vele brouwerijen in het plaatsje. We hadden namelijk thuis al besloten om de Bend Ale Trail te gaan doen. Het doel is om een groot aantal dan wel alle brouwerijen aan te doen. Bij 10 van de 14 krijg je al een goodie, namelijk de Silipint. Een siliconen pint. Dat is ons doel, want een opener (die je erbij krijgt als je de overige brouwerijen aandoet) hebben we al.

In de brouwerij raakte we aan de praat met onze serveerster en haar broer, want die werkt daar ook. Na een gezellige avond hebben we onze stempelkaart gekregen met 1 stempel.

1. Marie-Louise:
    21 juni 2014
    Hallo...daar zijn we weer! Wat indrukwekkend is dat toch...het Crater Lake! Ik had er weleens van gehoord dat er in Amerika zo'n kratermeer bestond. Prachtig die foto's die jullie ervan gemaakt hebben! En nu dan de kroegentocht uhhhh sorry de bierbrouwerijen tocht haha...die mag natuurlijk niet ontbreken!! Succes hik...en we gaan nog niet naar huis...nog lange niet nog lange niet hik...proost!!! x tante Marie-Louise