Mount Shasta

9 juni 2014 - Klamath Falls, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag was Klamath Falls ons einddoel. Maar we hebben eerst de imposante Mount Shasta bezocht. We waren expres op tijd op gestaan om de ergste hitte in Redding voor te zijn. De andere reden was dat het ontbijt tot 9 uur werd geserveerd. Om 9 uur zaten we dan ook in een volgetankte auto richting Mt Shasta. Ik had van tevoren een hike op Black Butte uitgekozen die veel mooie uitzichten op de berg had.  Toen we daar aankwamen was er geen verharde weg meer naar de trailhead dus zijn we maar omgedraaid en de verharde weg het park ingereden. Het bleek dat de weg de berg op ging. We zijn tot het punt gereden waar de weg was gesloten. Hier bleken ook een aantal trailheads te zijn.

Na wat foto’s te hebben genomen van de omgeving zijn we de trail richting ‘horse camp’ gelopen. Het was een goedbegaanbaar pad tussen de bomen door met hier en daar een prachtig uitzicht op de omgeving of de top van Mount Shasta. Horse Camp is een populair tussenstation voor bergbeklimmers. Wij hebben helaas het kamp niet bereikt. Maar we hebben wel een erg mooie wandeling gedaan. Na terug gekeerd te zijn bij de auto zijn we de bijna 7000 voet weer naar beneden gereden. Het lijkt heel wat maar het plateau waarop we noordwaarts reden lag op zijn 4500 voet. Al snel gingen we van de interstate de US 97 op, de weg naar Klamath Falls. Nadat we de heuvels rond Mount Shasta voorbij waren kwamen we op een vlak heidelandschap. Dit was erg mooi om te zien met de heuvels op de achtergrond. Niet ver daarna was er een uitzichtpunt dus wij even kijken of we nog mooie foto’s konden maken van dit heidelandschap. Maar het uitzichtpunt bleek niet bedoeld voor het heidelandschap maar voor Mount Shasta. We zijn dicht bij de top geweest maar vanaf dit uitzichtpunt was het echt een gigantische berg.

We zijn kort daarop weer verder gereden en kwamen al snel in de buurt van Klamath Falls. In de verte hebben we nog Mount Mcloughlin gezien; een andere top in de Cascade mountain range (net als elke andere top is het een vulkaan).

Klamath Falls is een aardig plaatsje aan de Klamath basin. De omgeving is droog en het wordt ook wel de sunshine city genoemd. De temperaturen waren gelukkig niet zoals in Redding, maar nog steeds aangenaam warm; 85 graden Fahrenheit wat ongeveer 30 graden Celsius is. We zijn bij aankomst ingecheckt en kort daarna gaan wandelen in het stadje. Er stond veel leeg en er was al veel gesloten wat het stadje niet heel levendig maakte. We zijn naar Veteran park gelopen, waar een mooi monument stond voor alle gevallen soldaten in de verschillende oorlogen. Wel apart dat de American Revolution erbij stond want ten tijde van de American Revolution bestond Klamath Falls nog niet, dus geen namen uit die periode.

We zijn daarna naar de Creamy pub & Grill gelopen en hebben daar lekker gegeten en gedronken. Een prima plek om buiten te zitten en te genieten van een goed biertje, waaronder de 51th state pale ale. Het gebied waarin we op dit moment zijn biedt onderdak aan een groot aantal mensen die hun eigen staat willen hebben, Jefferson state. Dit zou de 51e staat van de VS worden, maar tot op heden is het nooit van de grond gekomen. Ondanks dat was het een prima biertje.

Morgen naar Bend, de bierstad van Oregon. We zijn benieuwd. Hier verblijven we 3 dagen. We hebben er zin in!

Cheers,

Paul

1. Marie-Louise:
    21 juni 2014
    Nou Renske en Paul...jullie moeten wel beschikken over een super goede conditie met al die wandelingen en klimpartijen! Wat zien jullie veel moois...ik ben gewoon stikjaloers hihi!! Maar dankzij jullie prachtige verhalen en foto's krijg ik een aardig beeld van hoe het er daar uitziet...ik geniet er volop van...zij het dan vanaf een afstandje!! Liefs tante Marie-Louise x x