Wenatchee

15 juni 2014 - Wenatchee, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we gaan ontbijten bij Denny’s, van oorsprong een koffietent, die is uitgegroeid tot een keten waar je heel de dag door kunt eten. We zouden eigenlijk in het hotel ontbijten maar daar was het ontbijt al afgelopen. Ze stopten blijkbaar om 9 uur. Erg vroeg in vergelijking met de andere plekken waar we hebben overnacht. Maar goed. We hebben dus een goed ontbijt op en dat was ook wel weer prettig.

De weg van Yakima naar Wenatchee was erg mooi. Het GPS systeem wilde ons via de interstate sturen, maar ik had op google maps al gezien dat er waarschijnlijk een mooie route langs een rivier liep. Dus die wilde ik nemen. Het bleek een fantastische route.

Al snel werd duidelijk dat de route inderdaad langs een rivier liep. Maar de rivier stroomde door de Yakima Canyon. Damn, talking about nice views!  De canyon liep van Yakima tot aan Ellensbug, zo’n 30 mile. Rotsen en steile heuvels wisselden elkaar in een hoog tempo af. Elke bocht maakte plaats voor een prachtig nieuw uitzicht.

Na Ellensburg hebben we de US 97 verder naar het noorden genomen en kwamen we weer aan de rand van de Cascades met hoge rotsige heuvels, vele evergreens van het Wenatchee national forest en nog meer bochtige wegen. Op de kruising met de US 2 hebben niet de weg naar Wenatchee gepakt maar zijn we 4 mile richting Seattle gereden. Dit bracht ons in Leavenworth. We zijn hier vorig jaar doorheen gereden en waren toen stomverbaasd om een stukje Duitsland in de US te zien. We hebben de auto geparkeerd en hebben een stuk rondgewandeld in dit leuke plaatsje. Daarna wel weer de auto in opweg naar Wenatchee.

In Wenatchee hebben we weer een stukje gewandeld en hebben we de Columbia Valley brewery bezocht. We hebben hier een biertje gedronken en zijn daarna richting de Saddle Rock Brewery and pub gelopen. Het leek erg gezellig vanaf een afstandje, maar toen we dichterbij kwamen bleek dat er een private party bezig was  Dus wij baalden stevig. We hebben toen nog wat rondgekeken of er ergens nog wat te eten was, maar op zondag is hier blijkbaar een hoop dicht. We zijn dus maar teruggelopen naar Columbia Valley en hebben daar een van de beste burgers ooit gegeten. De burgers waren namelijk gevuld. Dit geeft het voordeel dat niet alles van de burger afglijdt. Maar buiten dat smaakte het erg goed. Jalapenos en Pepperjack cheese is toch wel erg lekker in een burger :D.

Na een leuke avond zijn we teruggelopen naar onze slaapplaats en zijn we gaan slapen want de volgende dag stond de Saddle Rock hike op het programma!

Everything is Awesome! (Lego movie reference)

Paul

1. Marie-Louise:
    22 juni 2014
    Hoi Renske en Paul... het was maar goed dat de Saddle Rock Brewery and pub gesloten was...anders had je nooit die overheerlijke burger gegeten hihi...zo zie je maar weer...elk nadeel heb z'n voordeel haha!! x x