Okanogan, I guess not

16 juni 2014 - Winthrop, Washington, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we in Wenatchee weer bij Denny's gaan eten. We wilden een goed ontbijt achter de kiezen hebben voordat we aan de hike van vandaag gingen beginnen. Nou, dat is weer gelukt. Hierna zijn we naar de parkeerplaats aan de start van de trail gereden.

We zijn een flink stuk omhoog gewandeld en zijn uiteindelijk op een rots geklauterd vanwaar we een mooi uitzicht over de vallei hadden, maar waar we uiteindelijk toch het idee hadden dat dit niet het echte pad was. We zijn dus voorzichtig weer naar beneden geschuifeld en hebben een ander pad gevolgd. We zijn nog en eind verder gewandeld, maar het was allemaal niet zo duidelijk hoe ver we nu waren en wat het juiste pad was.Daarnaast was ik al best moe en stond er een stevige wind waardoor je nat van het zweet wel hard afkoelde. We hadden ook het idee dat de eigenlijke Saddle Rock helemaal aan de andere kant van de heuvel lag. We zijn daarom maar teruggewandeld naar de auto en zijn toen nog even omgereden naar de Saddle Rock. We wilden hem toch nog wel even zien.

Daarna zijn we richting Okanogan gaan rijden. Vandaag was het regenachtig, alhoewel het niet koud was. We hebben ondanks de regen een mooe rit gehad, met schitterende veranderende wolkenluchten.

Aangekomen in Okanogan zijn we op zoek gegaan naar een overnachtingsplek. Er was één inn die er op het eerste gzicht wel goed uit zag, maar van dichtbij bleek het restaurant sowieso dicht en hingen er A4'tjes op de ramen dat je een telefoonnummer moest bellen om in te checken. Nou, echt niet. We hebben de auto navigatie er bij gepakt en hebben gekeken wat er aan overnachtingsmogelijkheden in de buurt zaten. Zo zagen we dat er in een dorp een 30 mijl verderop een stuk meer mogelijkheden waren en zo zijn we snel weer vertrokken uit Okanogan. Zonder spijt, want het zag er niet erg gezellig uit.

Na een korte rit door een bos, over een berg op een zig-zag, op-en-neer weg, met goede muziek erbij (een leuk rock station waar ze wel de volledige liedjes draaien), kwamen we eerst door Twisp (wat er al leuk uit zag, dus als we niks verder zouden vinden hoefden we maar een klein stukje terug) en daarna aan in Winthrop. Hier zijn we binnengestapt bij de Virginian Hotel & Resort en hebben we een kamer geboekt. We zitten in een soort log cabin style kamer. Alles is van hout, een hoog schuin dak en een mooi uitzicht en balkon aan de rivier. Helemaal goed dus! We zijn net bij de buren, een prima pizzatent, wat gaan eten en drinken. We hebben daar nog een stuk van de rerun van de wedstrijd Amerika-Ghana gezien.

We zijn ondertussen twee dagen ingelopen op de oorspronkelijke planning, dus we gaan kijken hoe we die tijd gaan invullen. Misschien toch al iets eerder richting Tacoma/Seattle. Niks mis mee :-)