Feeling hot, hot, hot!

8 juni 2014 - Redding, California, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we vanuit Eureka vertrokken naar Redding. De tocht langs de kust zit er op en we zijn nu overgestokken het binnenland in.

We hadden al wel gezien dat de weersvoorspellingen voor Redding heel erg goed waren, lees: 100 graden Fahrenheit of hoger. Elke stop die we maakten voelde het ook inderdaad warmer en ook de buitenthermometer van de auto liep steeds verder op. Toen we uiteindelijk in Redding aan kwamen stond die op 100 graden (bijna 38 graden Celcius).

We hebben het landschap mee zien veranderen met de temperatuur. Waar we begonnen in een nog groen uitgestrekt bos (op de national forest scenic highway) werd de omgeving al gauw kaler, rotsiger en veranderden de kleuren van overwegend groen en geel naar rood en bruin (ook nog met groen hoor).

Een groot deel van de weg liep parallel aan een rivier. Zoals de rivier meanderde, zo vol bochten zat de weg. Maar wat mooi rijden, elke bocht een ander uitzicht.

Op een van de stops zijn we naar de rivier gewandeld. Het water was prachtig helder in het felle zonlicht. We zagen er ook een enorme gele vlinder, een 'yellow swallowtail' denken wij na wat googelen.

Vlak voor Redding kwamen we langs (en over) Whiskeytown Lake. Een groot meer met mooie strandjes en baaien waar veel gerecreëerd werd (gezwommen, gevaren, gesurfd, waterski, etc.). Leuk om te zien.

Daarna waren we zo in Redding. We waren wat vroeg om in te checken, dus we zijn even een rondje gaan lopen, maar het was zo warm dat we vij vlot weer terug zijn gegaan en blij waren dat we onze kamer in konden. Daar stond de airco al aan, heerlijk! We hebben eerst een poosje liggen uitpuffen en rehydrateren en uiteindelijk zijn we richting Shameless O'Leery's gelopen, een Ierse pub een paar straten verder. Alleen al van dat wandelingetje was het weer zweten. Maar, we hebben lekker gegeten en gedronken en toen we gingen was het aan het schemeren, maar niet veel minder warm. We hebben nog een rondje gelopen en zijn toen naar onze kamer gegaan om te douchen en van de airco te genieten.

Morgen op tijd op, want we hopen een mooie wandeling te kunnen maken en we willen zeker niet op het heetst van de dag gaan lopen.

1. Adrienne vd Ham:
    9 juni 2014
    hoi Paul en Renske,

wij zijn net terug van jullie huisje en jullie poeskes. we hebben een erg leuk weekend gehad met beregoed weer.
    nu ben ik al jullie reisverhalen aan het lezen. wat een mooie omgevingen. wat zal het weer genieten worden als we al jullie foto's mogen aanschouwen.
    Ik vind dat gamepark ook erg leuk. geweldig zoals je dichtbij de diertjes mag komen. ze zelfs aanraken.
    Paul en Renske ik ga n u mijn wijntje lekker drinken en ik zou zeggen : pak maar een lekker potje bier van mij.

kiefs
    mama
  2. Marie-Louise:
    21 juni 2014
    Nou jongelui...bij zo'n temperatuurtje gaat er een lekker potje bier wel in! En ook heb je dan wel airco nodig op je kamer...dan is het heerlijk thuiskomen! Fijne reis nog! Groetjes van tante Marie-Louise x