Gamepark

6 juni 2014 - Eureka, California, Verenigde Staten

Vandaag stond er een lange rit op het programma. Gisteren hebben we in Bandon overnacht in plaats van Port Orford, dat zo’n 30-40 mile verder zuidelijk ligt. Daarom stond er vandaag een rit van zo’n 190 mile op het programma.

We vertrokken vanochtend om 10 uur en we hebben in Port Orford ontbeten. Het bleek een erg klein plaatsje aan een mooi gelegen baai te zijn. Kort daarna zijn we verder gereden naar het zuiden. Wat erg leuk is om te zien, is dat het landschap sterk aan het veranderen is. De begroeiing lijkt wat meer geschikt voor een wat droger klimaat en er komen zo nu en dan ook palmbomen in het zicht.

Maar nog even terug naar vanochtend. Gisterenavond hebben we een aanrader gekregen van de ober van McFarlin, het cafe/restaurant waar we gisteren gegeten hebben. De aanrader was het ‘gamepark’. Dit is een petting zoo, maar niet zomaar een petting zoo. Ze hebben er namelijk ook tijgers, leeuwen en zwarte beren om maar een aantal soorten op te noemen. Zo hebben we een 5 weken oud tijgerjong mogen aaien en een 12 weken oud berenjong. Erg leuk. Daarnaast liepen alle hertjes, llama’s, geiten en pauwen los rond. Erg leuk om te zien. Nadat we genoeg geaaid hadden zijn we richting California gereden. De buitentemperatuur vertoonde wat vreemde patronen. We vertrokken met een temperatuur van zo’n 55 graden Fahrenheit (13 graden Celsius), maar vlakbij de grens tussen Oregon en California schoot de temperatuur af en toe omhoog naar 80 graden (27 graden Celsius) en soms zelf naar 90 graden (32 graden Celsius) om daarna weer net zo snel te dalen. Hier in Eureka is het zo’n 62 graden (17 graden Celsius).

Vlak voor de grens hebben we nog even de auto vol laten tanken, want het is in Oregon (en New Jersey) verboden om zelf je auto vol te tanken. Onderweg hebben we nog een hoop mooie plaatjes mogen aanschouwen. Om een uur of 4 kwamen we aan in Eureka, California. De derde staat van deze trip. Eureka staat bekend om zijn huizen in old town. Hier staan inderdaad erg mooie huizen, maar al met al is het wat vreemd om rond te lopen. Het is namelijk behoorlijk uitgestorven in het oude deel, wat juist hetgeen is wat mensen zou moeten aantrekken. De enige mensen die het aantrekt waren mensen met winkelwagentjes met daarin hun gehele inboedel.

We zijn hier voor twee dagen. Morgen gaan we naar Avenue of the Giants, in het redwood national forest. Grote sequoia bomen met een smal weggetje er tussendoor. Dit was een van de attracties die we al ruim van tevoren hadden vastliggen. Na dit bezocht te hebben zullen we weer terugkeren naar Eureka om de volgende dag de oversteek te maken naar het binnenland waar we de verschillende pieken van de Cascades zullen aandoen.

Cheers,

Paul